Loading...
Läst och tyckt2017-05-22T19:14:14+02:00

Läst och tyckt

I kundens skor – på riktigt (Boktips!)

Vid det här laget borde alla verksamheter vara präglade av kundfokus.  Att sätta kunden i centrum har blivit allt viktigare över en rad decennier, under senare år har betydelsen ökat närmast exponentiellt. Trots det är [...]

Vill du verkligen vara jämförbar?

Nothing compares to you. Sinead O´Connor bidrog till din verksamhets soundtrack redan 1990 (jaja, Prince skrev låten). Antingen behöver en organisation ligga långt fram i jämförelse med andra. Eller så tävlar man i en egen [...]

Värm-böj-kyl-värm-böj-kyl-värm… puh… byt till slush!

Värm-böj-kyl är ett klassiskt sätt att beskriva förändring i tre faser, inspirerat av smedens arbete med att förändra en bit järn till önskad form och funktion.  Smeden värmer först järnet, böjer det sedan och kyler [...]

18 maj 2020|Tags: , |0 Comments

Engage everyone in business process orientation (new book!)

In the long run, the foundation of business process orientation is a customer-driven, efficient, cross-bordering and engaging collaboration in the business processes of the organisation. It is everyone´s participation and the crucial difference in the [...]

7 januari 2020|0 Comments

Silor får folk att göra dumma saker – (Boktips!)

Gillian Tett är prisad journalist och bland annat kolumnist på Financial Times. Det kanske mest unika med Tett är att hon är socialantropolog, inte vanligt för de ämnen hon skriver om. Det är med socialantropologens [...]

28 november 2019|Tags: , , , |2 Comments
Till toppen