Loading...
Mitt liv som kund2017-05-22T19:14:14+01:00

Mitt liv som kund

Lust att fostra kunden? Dags att byta jobb?

Det blir allt vanligare att företrädare för olika organisationer uttrycker en vilja att fostra kunderna. Trenden har pågått ett tag, se det tidigare inlägget "Det är tydligen fel på oss kunder". Med fostra menas här [...]

Varför belastar kunden din verksamhet?

”Det där lät ju konstigt. Kunder är ingen belastning. De är verksamhetens viktigaste tillgång och de ska i varje läge behandlas på bästa sätt. Verksamhetens existensberättigande kan mätas i hur väl den skapar värde och [...]

Sjukvården är inte kundorienterad så länge den…

De senaste månaderna har jag samlat på mig en del relativt vardagliga intryck från egen interaktion med sjukvården. Där möter man både kompetenta och engagerade medarbetare, så var det sagt. Men fragmentering och avsaknad av [...]

Visa fler inlägg