Jag minns utan besvär min tysklärare på gymnasiet. Fast jag inte vill. Vi var inte kompatibla och mitt intresse för det tyska språket imponerade inte på Agda som denna äldre […]
Passkaos. Vilken överraskning. Påstås det. Och den officiella förklaringen? Det beror såklart på att få sökt pass under pandemiåren 2020 och 2021. Det borde folk gjort. Om de tänkt efter. […]
Idag är de flesta organisationer väl medvetna om att de måste lyssna till sina kunder. Man behöver lyssna som om ens liv berodde på det, men samtidigt inte tro på […]
Besökte en stor bygghandlare idag, vi kan kalla företaget Hörnback. Egentligen är det ganska ointressant varför jag var där, men det blir nog enklare att förstå historien om man vet. […]
Alla verksamheter drivs mot en allt högre grad av kundorientering, även om en del verksamheter väljer att motarbeta trenden. De som jobbar motströms gör det till exempel genom att undvika […]
Det blir allt vanligare att företrädare för olika organisationer uttrycker en vilja att fostra kunderna. Trenden har pågått ett tag, se det tidigare inlägget ”Det är tydligen fel på oss […]