Anders Ljungberg
En blogg om verksamheters förmåga att skapa värde och utvecklas.
En blogg om verksamheters förmåga att skapa värde och utvecklas.

Mitt liv som kund

Kundorientering kan också vara fallprevention!

Bedriver din organisation ”fallprevention”? Ja, en oväntad fråga men förklaring följer! Varje år orsakar fallolyckor i Sverige betydande lidande, 2000 dödsfall och samhällskostnader på 16,8 miljarder. Orsakerna till dessa olyckor […]

Alla organisationer har kunder, men långt ifrån alla förtjänar dem

Kundfokus är en nyckel till hållbar framgång, oavsett om en organisation är verksam inom privat eller offentlig sektor. Att frånvaro av kundfokus drabbar en organisations kunder är självklart. Missnöje kan […]

Jag är inte döv – jag bara struntar i dig

En reklamationsprocess har typiskt många intressenter och olika behov ska tillgodoses. Det betyder, i vanlig ordning, att om processen inte designats med ett utifrån-och-in perspektiv så blir kunden bara en […]

Kundservice? Eh, varför heter det så?

Kundservice för stora organisationer påminner alltmer om hus utan dörrar och fönster. Det gäller att hitta den där lilla, lilla springan där du kan stoppa in ditt ärende. På en […]

Dessvärre – det hänger inte ihop!

E-handel kan vare en integrerad möjlighet av varuförsörjningen fram till kund. Processer och kundresor kan ha varit en utgångspunkt för digitalisering. Eller så var det inte fullt ut så. Faktisk […]

Inte bra för kunden – men för oss!

Ibland är det lätt för organisationer att få ut sina budskap. När Filmstaden berättade att företaget ”tillåter inte att man tar med egen dryck, mat, snacks, godis, popcorn osv in […]