Anders Ljungberg
En blogg om verksamheters förmåga att skapa värde och utvecklas.
En blogg om verksamheters förmåga att skapa värde och utvecklas.

Mitt liv som kund

Varför belastar kunden din verksamhet?

”Det där lät ju konstigt. Kunder är ingen belastning. De är verksamhetens viktigaste tillgång och de ska i varje läge behandlas på bästa sätt. Verksamhetens existensberättigande kan mätas i hur […]

Kanske kalla kunden kund?

Har du hört någon säga: jag är abonnent till mitt elbolag min mamma är brukare till äldreomsorgen jag är huvudsaklig mottagare till universitets studievägledning igår var jag patient på vårdcentralen? […]

Sjukvården är inte kundorienterad så länge den…

De senaste månaderna har jag samlat på mig en del relativt vardagliga intryck från egen interaktion med sjukvården. Där möter man både kompetenta och engagerade medarbetare, så var det sagt. […]

”United breaks guitars” – en historia om kundens makt

Historien om Dave Carroll är inte ny, men den är aktuell och den är värd att känna till. Dave och hans band Sons of Maxwell flög med United i mars […]

Låt kunden göra jobbet

För att en produkt eller tjänst ska komma till nytta så krävs alltid någon form av insats av kunden. Insatsen kan vara olika stor och krävande för kundens del. Den […]

Har du träffat någon kund nyligen?

Att förstå verksamhetens kunder är viktigare och svårare än någonsin. Alla verksamheter behöver komma närmre kunderna, så nära att man med lätthet kan identifiera sig med och tänka som dem. […]