Anders Ljungberg
En blogg om verksamheters förmåga att skapa värde och utvecklas.
En blogg om verksamheters förmåga att skapa värde och utvecklas.

Mitt liv som kund

Vikten av kundorientering som störst när kunden saknar alternativ

Om man som kund är missnöjd med t ex ICA så kan man byta till Willys, COOP osv. Det skapar ett naturligt tryck på alla aktörer i branschen som måste […]

Det är tydligen fel på oss kunder…

En trend på senare år är att peka ut verksamhetens kunder som ett problem. Det påstås vara fel på kunden som stör eller förstör för leverantören, eller inte förstår dess […]

Vi kommer på hemlig tid. Va? Är du inte hemma?

För ett par veckor sedan beställde jag bildelar från Kalifornien. Uppenbarligen kom de fram idag. Mitt på en torsdag. Fast jag var inte där, ingen hade informerat att paketet skulle […]

”Något har gått fel. Försök gärna igen.” Ja gör det SJ!

Verklig kundorientering lyser igenom. Den är konsekvent och finns där i allt agerande och i all kundinteraktion. Den märks inte ibland, när man orkat bygga in den, eller när det […]

Varför fuskade Volkswagen?

VW har som bekant utsatt sina kunder för ett historiskt bedrägeri när man manipulerat avgasvärdena på sina dieselbilar under en lång rad av år. Hur kan något sådant hända? Någonstans […]